Naprawy

Słowo wstępne:
Procedura ta dotyczy immobilizera z puszką umieszczoną za licznikiem. Nie sprawdzałem, ale powinna działać także w 1.6 i 1.9D.
Zasada jest taka, że adoptuje się sterownik silnika do immobilizera, nie odwrotnie. Jedyne czego potrzebujemy to:
- ECU (może być nowe, może być używane z innego auta - procedura dokładnie taka sama). Zgadzać się musi jego numer (w przypadku 1.3MPI 50kW jest to 047 906 030 N)
- interfejs vag-kkl
- program vag-com lub vcds
- płaski śrubokręt
- "uprawniony" klucz (czyli taki, którym można uruchomić silnik)

Najpierw wyciągamy stary sterownik silnika, który znajduje się pod maską po stronie kierowcy. Należy pociągnąć zatrzaski wtyczek i następnie lekko wyciągnąć wtyczki do góry (najpierw jedną, potem drugą). Następnie wyciągamy ecu podważając śrubokrętem metalowy język, który zabezpiecza je przed wypadnięciem. Następnie wkładamy nowy sterownik i podłączamy wtyczki zwracając uwagę czy dobrze zostały zatrzaśnięte. Maskę można zamknąć, tu nic więcej nie będzie robione.
Teraz podłączamy auto pod komputer i włączamy VAG-COM. Instalację i konfigurację tego programu pomijam.

 

1.Wybieramy Sel...
1.Wybieramy Select w sekcji Select Control Module 1.Wybieramy Select w sekcji Select Control Module
2. Wybieramy 01...
2. Wybieramy 01-Engine 2. Wybieramy 01-Engine
3. Wybieramy Fa...
3. Wybieramy Fault Codes - 02 3. Wybieramy Fault Codes - 02
4. Kasujemy błę...
4. Kasujemy błędy Clear Codes - 05; 5. Wychodzimy klikając Go Back 4. Kasujemy błędy Clear Codes - 05; 5. Wychodzimy klikając Go Back
6. Wychodzimy z...
6. Wychodzimy z silnika Close Controller, Go Back - 06 6. Wychodzimy z silnika Close Controller, Go Back - 06
7. Łączymy się ...
7. Łączymy się z immobiliserem 25 - Immobilizer 7. Łączymy się z immobiliserem 25 - Immobilizer
8. Tutaj też ka...
8. Tutaj też kasujemy błędy - Fault Codes - 02 8. Tutaj też kasujemy błędy - Fault Codes - 02
9. Analogicznie...
9. Analogicznie jak w pkt 4 Clear Codes - 05 10. Wychodzimy klikając Go Back 9. Analogicznie jak w pkt 4 Clear Codes - 05 10. Wychodzimy klikając Go Back
11. Przechodzim...
11. Przechodzimy do Adaptation - 10 11. Przechodzimy do Adaptation - 10
12. W Channel N...
12. W Channel Number wpisujemy 00 i klikamy Read 12. W Channel Number wpisujemy 00 i klikamy Read
13. Klikamy Sav...
13. Klikamy Save 13. Klikamy Save
14. Potwierdzam...
14. Potwierdzamy klikając Tak 14. Potwierdzamy klikając Tak
15. Wychodzimy ...
15. Wychodzimy klikając Done, Go Back 15. Wychodzimy klikając Done, Go Back
16. Klikamy Clo...
16. Klikamy Close Controller, Go Back - 06 i zamykamy program. 16. Klikamy Close Controller, Go Back - 06 i zamykamy program.

Na koniec wyłączamy zapłon.

To wszystko. Można odłączyć interfejs i uruchomić silnik. Jak widać procedura jest banalnie prosta i nie ma wcale konieczności przy uszkodzonym ECU kupować go razem z immo z innego auta. Nawet jeśli nie posiada się interfejsu warto go kupić, bo dalej jest dużo tańszy niż cały zestaw uruchomieniowy, no i może się przydać w przyszłości

Go to top
Template by JoomlaShine