Modyfikacje

Obecnie w Polsce wymagane jest jazda całą dobę z włączonymi światłami mijania. Samą czynność niby wykonuje się odruchowo, ale czasem może się zdarzyć, że się o tym zapomni. Skoro i tak trzeba włączyć światła przed każdą jazdą i je wyłączyć po jej zakończeniu, to dlaczego nie mogłoby się to wykonywać automatycznie? No właśnie ;) Najprościej byłoby wykonać taki włącznik z użyciem zwykłego przekaźnika, który załączałby światła po uruchomieniu zapłonu, ale znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby, jakby światła włączały się dopiero gdy alternator zacznie ładować. Najprościej to rozpoznać na podstawie napięcia - przy wyłączonym silniku akumulator ma w okolicach 12,5V, a po uruchomieniu ponad 13,5V. Dodatkowo w jednym urządzeniu można umieścić układ, który zapalałby światła na kilkadziesiąt sekund po zgaszeniu silnika, oświetlając drogę do domu.

Oryginalnie w Skodzie Felicii zastosowano hydrauliczną korekcję wysokości świateł z poziomu kabiny (hydrokorektory). Jednak te rozwiązanie okazało się wadliwe "już w fabryce" i znalezienie egzemplarza, w którym regulacja ta działa poprawnie to prawie jak trafienie szóstki w totka. Układ hydrauliczny rozszczelnia się i światła opadają. Naprawa takiego układu nie ma większego sensu, nowy wyciek pojawia się tuż obok starego, lub nawet w tym samym miejscu. Wymiana całego układu na nowy nie dość, że jest trudna i wymaga demontażu wielu części to prawdopodobieństwo wycieku za jakiś czas jest niemalże pewne. Znacznie lepszym rozwiązaniem jest zastąpienie układu hydraulicznego elektrycznym. Nie jest to operacja trudna, wymaga niewielkiego nakładu pracy i kosztów.

W moim aucie po kilkunastu latach eksploatacji poprzepalały się niektóre żarówki od podświetlenia przycisków, więc postanowiłem wprowadzić trochę świeżości i zmienić ich podświetlenie na ledowe w nowym kolorze. Nie jest to operacja trudna, aczkolwiek trochę czasochłonna. Trzeba wymontować tablicę wskaźników, wyciągnąć przyciski na stół i rozebrać je na części pierwsze.

Oryginalna chłodnica w Felicii nie jest zbyt wydajna, co szczególnie objawia się latem podczas stania w korku. Szczególnie po montażu klimatyzacji konieczne było konieczne założenie bardziej wydajnego wentylatora chłodnicy jak i chłodnicy o większej zdolności oddawania ciepła. Modyfikację taką można wykonać także w aucie nieposiadającym klimatyzacji, znacznie poprawi to zbijanie temperatury w lato.

Dużo jeżdżę autem. Większość kilometrów pokonuję poza miastem i całkiem sporo po drogach szybkiego ruchu. Dla własnej wygody zamontowałem do Felicii tempomat. Nie pytajcie o spalanie, nie porównywałem, obniżenie spalania nie było celem montażu. Na gotowca nie było co liczyć, żadna Felicia nie była seryjnie wyposażona w to udogodnienie. Uniwersalne rozwiązanie to koszt około 1500zł, więc stanowczo za dużo. Ale dało się to rozwiązać adaptując sterownik z innego auta. Wymagało to zaprojektowania wiązki i dołożenia kilku czujników. Zapraszam do zapoznania się z relacją z montażu :)

Latem w aucie bywa gorąco? Mnie już ten problem nie dotyczy, bo zamontowałem klimatyzację :) Na razie jest manualna, ale w niedalekiej przyszłości planuję przerobić na automatyczną.

Przedstawiam wygłuszenie wnętrza w moim wykonaniu.

Go to top
Template by JoomlaShine